Station Street Logo
ENБГ
Хайг Язджиян

Хайг Язджиян

Хайг Язджиян - уд, вокал, Тасос Пулиос - канун, Вагелис Карипис - перкусии

Роден в Сирия от арменски родители, Хайг Язджиян емигрира в Гърция в началото на 80-те години. Първоначално привлечен от електрическата китара, той открива изразителния потенциал на уда, който става неговият основен инструмент. Установявайки се като водещ солист на уда в Гърция, Язджиян бързо печели признание сред водещите композитори и певци.

Дебютният му соло албум с уд през 1994 г. демонстрира многообразието на инструмента, последван от първия му разказвателен албум "Талар" през 1996 г. Този албум, наречен на дъщеря му, е музикално пътешествие, вдъхновено от пейзажите и културите на Армения, Близкия Изток и Запада. Неговият иновативен подход към традиционните арменски композиции и близкоизточните влияния му донесе широко признание.

Следващите албуми на Язджиян, включително "Гарин" (1998) и "Йераз" (2001), затвърдиха репутацията му на визионер композитор. "Йераз", в частност, получи критическо признание за своето съновидение и универсална привлекателност. Работата му по сценичната музика за "Звяр на луната" от Ричард Калински (2000) му донесе международно признание, водейки до експортиране на албумите му и обширни турнета в Европа, САЩ и Близкия Изток.

През 2007 г. Язджиян издава "Амалур", най-амбициозният му проект до момента. Този албум включва песни с гръцки текстове от известни лирици и сътрудничества с изтъкнати артисти като Елефтерия Арванитаки и Ара Динкджян. Той също така отбелязва първата му употреба на електрическия уд, показвайки непрекъснатото му експериментиране и иновации.

Приносът на Хайг Язджиян към световната музикална сцена включва сътрудничества с артисти като Лорина Маккенит, която включва неговото уд свирене в албума си "An Ancient Muse" (2005). Неговото влияние се простира през жанрове, смесвайки традиционни и модерни елементи в богат, текстуриран звук.

Язджиян остава водеща сила в гръцката световна джаз сцена, известен с виртуозното си свирене на уд и иновативните си композиции. Музиката му е свидетелство за неговия уникален редакторски стил на писане и способността му да обединява традиционното с модерното.